برای طراحی وب خود نیازمند برند سازی مجدد هستید ؟

به نام خدا

چه مدت است که طراحی کسب و کارتان و یا کارهای جانبی اش را اغاز کرده اید؟سه ماه؟ سه سال؟  و از زمانی که شروع به ارزیابی

طراحی خود کرده اید چقدر میگذرد؟ به عنوان یک طراح وب، شغل شما این است که به طور انتقادی و خلاقانه برای مشتریان خود فکر

کنید، به همین دلیل است که از آنها سوالی میپرسید مانند:

  • قدمت کسب و کارتان چقدر است؟
  • هدفش چیست؟
  • مخاطبتان کیست؟
  • ویژگی برندتان چیست؟
  • در پنج سال اینده کسب وکارتان را در چه موقعیتی میبینید؟

 

هرچه بیشتر یک کسب و کار را درک کنید، بهتر میتوانید برندشان را طراحی و هویت متناسبش را به آن ببخشید.  اما مایلم شرط

ببندم که شما هیچ وقت این کار را برای کسب و کار خود نکرده اید.

 میدانم اخرین چیزی که به آن‌فکر‌میکنید این است که از سود و منافع خود دست بکشید و کمی به ارزیابی کسب و کار و برند سازی

مجدد بیاندیشید.  اما چه میشود اگر همین برند سازی مجدد ، به بهتر کار‌کردن و رونق مشتری های  شما و در نتیجه پرداخت‌های بیشتری بیانجامد؟

دلیلی وجود دارد که شما به طراحی یک وب سایت که کاملا با هدف و ویژگی شرکت درخواست کننده هماهنگ است، بسیار اهمیت

می دهید. پس  باید همین کار را برای کسب و کار خودتان نیز انجام دهید.

 

۴ سوالی که باید در مورد کسب و کارتان بپرسید

بسیاری از شرکت ها دستخوش برند سازی مجدد قرار میگیرند. در بعضی موارد، این به این دلیل است که آنها می خواهند تصوير

تار شده برندشان را پاک کنند، همانطور که در مورد برند سازی مجدد علامت تجاری Uber این اتفاق افتاد. در موارد دیگر، آنها تصمیم

می گیرند که نام تجاری خود را با تصاویری که  منحصر به فرد هستند تقویت کند، مانند کاری که MailChimp انجام داد.

برای شما؟ خوب، ممکن است عملی تر و ساده تر از آن باشد. سناریوهای زیر را در نظر بگیرید. بعضی ها ممکن است با این مبحث

آشنا باشند، در حالی که دیگران ندانند. با این حال، اگر شما هر  گونه ارتباطی با سوالات و موقعیت هایی را که قرار است مطرح کنم،

پیدا می کنید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که کسب و کار شما دستخوش برند سازی مجدد قرار گیرد:

 

  1. ایا از صفر شروع کردید؟

      طراحان وب در یک فضای بسیار محتاط  و رقابتی کار می کنند، به ویژه  نسل جوان  طراحان مطرح در رایانه ها و برنامه ها، که

به این کار  وارد می شوند. به همین دلیل ، ممکن است متوجه شوید که کار بدون تخصص خاص به خوبی پیش نمیرود.

برای شروع، باید گفت که همه فن حریف بودن انقدر که طراحان وب دیگر ادعا میکنند همه چیز را انجام دادند، متفاوت نیست.

ثانیا،  کارشما بسیار کمتر موثر واقع میشود وقتی که برای امروز روی یک وبسایت مربی گری کار میکنید، برای هفته اینده وبسایت SaaS را

اماده میکنید و از الان برای ماه اینده ، روی وبسایت تجارت الکترونیکی هیجان انگیز کار میکنید.

باید بگوییم ارتباطی نزدیک بین بهره برداری و کیفیت خروجی شما با میزانی تمرکزتان بر روی موضوع مطرح شده وجود دارد.

 اگر کسب و کارتان و یا وب سایت شما این ذهنیت را دارد که" من‌به تنهایی کار میکنم"، وقتش رسیده که کمی تغییرات ایجاد کنید.

 

  1.  ایا‌ مسیر انتخابی شما اشتباه است؟

بیایید فرض کنیم شما کسب و کار خود را با هدف قرار دادن یک مسیر خاص یا منطقه جغرافیایی شروع کرده اید. اگر در این فضا، به

سختی موفق به کسب موفقیت شدید، ممکن است به این دلیل باشد که مسیر اشتباهی را انتخاب کرده اید. مثلا:

 

من یک مشتری داشتم که شرکت طراحی اش ابتدا قرار بود شرکت های بخش خاص از صنعت پزشکی را‌هدف قرار دهد. با این حال، یک

ماه پیش، او به من گفت به جای اینکار می خواهد تمرکز خود را بر بخش خاصی از فضای تکنولوژی قرار دهد.حق داشت که تغییر ایجاد کند.

چراکه وقتی خودش قطعا در زمینه پزشکی اشتیاقی نداشته باشد، از کیفیت مشتریان کسب و کارش کاسته  میشد. بنابراین‌مسیری را انتخاب

کرد که به راحتی وبسایت طراحی کند و با مشتریان ارتباط بگیرد.

 اگر‌پا در مسیری گذاشتید که احساس خوبی ندارید و یا سود اور نیست، پس تغییر در آن هیچ وقت دیر نیست.

 

  1. ایا نیاز است کسب و کارتان بزرگتر دیده شود؟

وقتی کارمان را شروع میکنیم ممکن است یک مرد یا زن باشیم.  از جهات زیادی عالی است چون خودمان میتوانیم زمام امور  و هر گونه کسب

و کار مرتبط با آن را به دست گیریم.  اما زمانی میرسد که ممکن است مشتری که برایش کار میکنید، انتظار یک تیم متخصص را از شما داشته

باشد. با این‌ وجود، اینکه کسی را استخدام کنید که به شما در ساخت وب سایت ها، نوشتن کپی یا مدیریت پروژه ها کمک کند کاملا به خودتان

بستگی دارد. با این حال، اگر یک سرویس طراحی وب ویژه را به مشتریان می‌فروشید، برندسازی و پیام‌رسانی شما باید قادر به انتقال این امر باشد .

راستش را بخواهید، برند سازی مجدد، تنها میتواند یک تغییر نام ساده باشد. پس به جای اینکه بازار کسب و کار، نام خودتان را برای برندتان یدک

بکشد، از نام مناسب با آژانس کسب و کار و چیزی رسمی تر استفاده کنید. و یا میتوانید از نام‌تجاری مختص خود به نام‌تجاری جهانی، تغییر موقعیت دهید.

اگر شما احساس می‌کنید که دادن ظواهر به کسب‌وکار شما، کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری داشته باشید و مهم‌تر از آن، اشخاصی را جذب کنید

که مایل به پرداخت قیمت ویژه هستند، برند سازی مجدد به شما کمک خواهد کرد.

 

  1. ایا خدماتتان را عوض کرده اید؟

             تنها  تغییر از خدمات پایه به خدمات ویژه نیست که ممکن است مستلزم تغییر نام تجاری و بازاریابی شما باشد. تعویض خدمات

هم این امکان را به شما میدهد.  مشتری دیگری داشتم‌که به من‌‌مراجعه کرد و دقیقا همین مشکل را داشت، داستاتش از این‌قرار بود:

او شرکت خود را در دهه ۱۹۷۰ به عنوان یک ارائه کننده خدمات نرم‌افزاری برای چاپگرها راه اندازی کرد. همانطور که میدانید، این‌نوع شرکت ها

برای تکامل، به سالها زمان نیاز دارند.  با این حال چیزی که زیاد تغییر نکرده، نام برند، طراحی برند و پیام شرکت بوده است. از این رو، فروش خدمات

طراحی و نگهداری وب سایت به مشتریان دشوار است. برای کاهش سردرگمی، آنها  یک نسخه کوتاه از نام شرکت تهیه می کنند،  لوگوی تغییر یافته را

مطابقت می دهند و در حال حاضر، در حال طراحی مجدد کامل و بازنویسی وب سایت خود هستند. این تنها راه حل منطقی است اگر آنها می خواهند

به نیازهای مدرن برای مخاطب مدرن برسند.

اگر در خدماتی که ارائه میدهید، تغییر ایجاد کنید، و ان زمان برند شما دیگر ارائه دهنده انچه در واقعیت انجام میدهید، نیست، پس باید برند سازی مجدد انجام دهید.

 

ایا کسب و کار طراحی وب شما نیازمند برند سازی مجدد است؟

 این بحث نوعی تمرین است که  به شما اجازه می دهد  توقف کنید و در رابط با اینکه  کسب و کار شما در حال حاضر چیست، به چه کسی 

خدمت می کند، و با ان تا کجا میخواهید پیش بروید، فکر کنید‌. البته این چیزی نیست که به عنوان یک طراح وب بتوان اولویت بندی اش کرد،

چرا که برای بقیه نیز باید انجام دهید.  با این حال برای یک بار در سال، تمرینی عالی است تا مطمین شوید کسب و کار شما دقیقا در همان مسیری

است که باید باشد. و اگر نباشد،  تا قبل از اینکه دیر شود ، نام تجاری و طراحی خود را دوباره تنظیم کنید و اینگونه می توانید مسیر درست را پیدا کنید.

 

منبع

دیدگاه کاربران